Tröja med hög polokrage

Den här tröjan har jag blivit inspirerad av Yrväder att sy. Hon hade sytt sig en tröja med en liknande krage och jag tyckte att den var så fin och att kragen var praktisk så jag ville prova att göra en sån krage på min tröja. 
Mönstret är mitt eget och förutom kragen i övrigt samma mönster som till den lejongula huvtröjan.
Tyget köpte jag på rea från Ohlssons tyger. Lite småjobbigt att sy i randiga tyger när det gäller mönsterpassningen. Inte helt perfekt men det duger. 
Kragen går att ha på olika sätt. Själv föredrar jag nog att ha det öppet eller med några knappar stängde men det är rätt praktiskt att kunna stänga när det blåser kallt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0