Julklappar

Jag har inte slutat sy :). Det är bara det att innan jul vågade jag inte blogga om mina senaste alster ifall att mina kära syskon går in och kikar här. Det var nämligen julklappar till deras barn. Men nu är julen över för ett bra tag sen och jag tar mig i kragen och sätter ut de... äntligen!

Min systers äldsta dotter Felicia, fick en tunika och byxor i julklapp av mig. Både elefanttyget, röda interlocken och velouren kommer från Jofotex. Tunikan är sydd efter ett mönster från Ottobre 4/2007 och byxorna från 1/2008. Jag sydde de i storlek 104 (dvs mer som 110 eftersom Ottobres storlekar är stora). Felicia är 2 år och 4 månader och har storlek 86/92 nu så dessa kläder får vänta på att hon växer i de... Jag är nöjd med resultatet. Särskilt nöjd blev jag med nederkanten med elefantparaden :). Och halsmudden. De var min första halsmudd. Hittills har jag bara kantat mina halsringningar. Det blev riktigt bra, tycker jag. Däremot känner jag att jag behöver mer övning i applikationer... Lite knöligt blev det men det duger.



Syrrans tvillingar Isac och Liv, 6 månader, fick kläder som matchar storasyster. Jag sydde de varsin body efter ett Yrvädermönster i elefanttyget i storlek 80 samt byxor i velour till i samma storlek sydda efter ett rejält omgjort mönster från Ottobre. Limegröna velouren kommer från Eurokangas och det turkosa från Dolly´s i Stockholm.
Isac kan redan börja använda sin body men Liv får växa lite till. De blev så söta i sina nya kläder!



Brorsans Milton, 1år,  fick sig ett par tuffa jeans. Lite för stora till honom än så länge. De är sydda efter ett Yrvädermönster i storlek 86/92. Jeanstyget är från Ohlssons tyger. Jag blev riktigt nöjd med resultatet och ser framemot att få se han växa i de :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0