Muddjeans

Jag har länge velat sy ett par muddjeans till mig själv. Igår började jag med projektet... och kunde inte sluta innan de var klara vid ett på natten... Jag använde samma mönster som till jeansen jag har sytt tidigare.  Burda 7991. Jag har dock sen tidigare förkortat mönstret och fick nu förlänga de igen för att jag ville ha resår i bensluten. Innan jag sydde på mudden provade jag att de går att få på när fuskgylfen var ihopsydd. Och det gick det, fast de var för stora... Så jag fick förminska de litegrann. Jag har inte riktigt bestämt mig om jag tycker om de ännu... De vill gärna "bubbla" sig lite under midjemudden. (Hde kanske kunnat förminska de mer?? De är riktigt sköna på och kommer garanterat bli favorit mysbyxor hemma. Men kan jag ha de bland folk ??? Det är den stora frågan...
Tyget köpte jag på Ohlssons. Jag vet inte riktigt vad det är för tyg men nån typ av byxtyg är det nog. Det är tunnt, jeansfärgar, faller fint och skrynklar sig inte, mjukt och skönt. Mudden är från SoS och det randiga trikåtyget som jag har fodrat fickorna med är från Eurokangas. 


Kommentarer
Postat av: Josefin

Ser superhärliga ut tycker jag!

/Josefin

2008-10-22 @ 23:23:32
URL: http://josefindesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0