Landskapsbody och gula byxor

Igår fick jag det efterlängtade landskapstyget från Jofotex. Jag har varit lite fundersam om jag överhuvudtaget ens gillar tyget. Det var jag tills att jag hade klippt till bodyn och börjat sy. Helt plötsligt bara älskar jag det här tyget :) Det är charmigt och så härligt barnsligt på nåt sätt. Det fick bli en body i storlek 62 sydd efter Yrväder mönster. Byxorna är sydda efter ett omgjort Ottobremönster. De är nog snarare i storlek 68 än 62... Alla tyger är från Jofotex.
Jag är jättenöjd med setet!  Allt flöt på fint med sömnaden idag. Härligt!! Det enda jag känner mig lite missnöjd över är att byxorna blev lite stora och att de verkar vara så höga i midjan. Måste komma ihåg att ändra det på mönstret. Mönstret är egentligen gjord för att ha resår i midjan och jag lade till mudd istället och tog bara bort kanske 2 cm från midjan men hade nog kunnat ta mer.



Kommentarer
Postat av: Nina

Vilket fint set du har sytt!

Och härliga färger, tack för din kommentar på sysidan förresten, det är alltid kul att få lite kommentarer. Ha en trevlig helg!

2008-10-31 @ 18:19:22
URL: http://ninasyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0