Lejongul huvtröja

Jag har länge sneglat på det här tyget på Ohlsons tyger i stan. Dels gillar jag färgen och så äger jag inga kläder i den här färgen. Tillslut slog jag till och köpte den sista biten de hade. 
Jag har tidigare sytt en randig huvtröja i liknande modell. Men den blev tyvärr lite för liten (speciellt efter att jag tvättade den första gången. När ska jag lära mig att tvätta mina tyger innan jag syr...?). Det mönstret ritade jag av en Marwintröja som jag har. Nu tog jag det mönstret och ritade egentligen om den totalt. Dels gjorde jag den större, förbättrade modellen en del och gjorde om hela huvan. Nu är det nog inget kvar av orginalet så jag skulle nog kunna kalla det här mönstret mitt eget. 
Jag ville ha lite krage på huvan. Det är så himla skönt när det skyddar halsen lite när det börjar vara lite kyligt ute. Och så tycker jag att det är snyggt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0