Ugglebody och velourbyxor

Idag har jag och Liza haft sydag och har i stort sett sytt från klockan 13 till 21 med en glasspaus och en middagspaus. Resultatet blev en body och byxor till Lillemors och Marcus kommande lilla bebis. Omlottbodyn konstruerade Liza mönstret till. Velourbyxans mönster är från Ottobre som de tidigare babybyxorna jag sytt men denna gång förlängde jag benen med ca 3 cm och satte mudd längst ner.  Setet är i storlek 62.
Velouren hittade jag på Dollys i Stockholm.
Använde Lizas Prymtång till knapparna vilket var otroligt smidigt.
image38


Kommentarer
Postat av: Heidi Bäckström

Det lilla jag har sett här är otroligt imponerande.

Jag är anska fattig när det gäller tid, men det skulle vare kul att "vara en fluga i taket" och se när ni skapar dessa konstverk.

2008-09-06 @ 08:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0