Produktiv helg

Daniel har varit i Kemura hela helgen och jag har sytt, sytt o sytt. :)
Började med att sy Bambis tröja som jag ska ge till henne nu på tisdag när hon fyller år. Den är sydd efter hennes egna önskemål och av hennes egna tyger. Bild på den kommer senare utifall att hon kikar in här :)
Vi har haft en varm och solig helg här i Luleå och jag blev sugen att sy ett par vita knickers till mig själv av stretchfrotté. Sydde de av samma mönster som mina svarta mjukisbrallor. De blev riktigt sköna. Frottén är en stuvbit från Ohlssons tyger.

Det blev en liten bit frotté kvar när jag hade klippt ut delarna till mina knickers så jag klippte ut även till två par babybyxor. Ett par i storlek 56 och ett par i 68. Mönster är från Ottobre som mina tidigare byxor. Förlängda med ca 3cm.


Om inte det vore nog så tänkte jag att jag skulle åtminstone börja sy Isacs dopdräkt (kallas det dopklänning när det är till en grabb?). Det slutade med att jag nästan har sytt klart den förutom att det ska sys tre små knappar och knapphål  baktill på den. Det är en stor ära för mig att få sy dopklänningen och jag har väldigt stora krav på mig själv att den ska bli perfekt!! Liv ska ha sin storasyster dopklänning och Isac behövde en egen. Mönstret är neue mode -Stil- Nummer 55344. Jag sydde den i storlek 62.
Tyget och sidenbanden samt rosorna är från en liten butik i ett garage i mina hemkvarter i Haparada. Hon säljer tillbehör för lamptillverkning. Där fanns precis det tyget vi sökte och en lagom bit kvar.
Jag gjorde även sidenbandsdekorationerna. En till Liv och en till Isac.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Wow! Vilken fin dopklänning.

2008-07-31 @ 19:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0