Fjärilstunika

Igår kväll/natt efter att jag hade sytt babybodyn o byxorna gav jag mig på att ändra mönstret på amningslinnet till en tunika till mig. Jag gjorde underdelen, under bysten bredare och lade till veck. Men när den var klar var den ändå för liten. Den var lös under bysten men satt åt kring höfterna=inte alls fint fall...
Så idag klippte jag av nedredelen och ritade om den och sydde tillbaka den samt gjorde ett litet schablontryck med en fjäril. Resultatet blev väl sådär. Annars nöjd men överdelen tycker jag inte sitter riktigt bra... Tyget är tunnt och det vill gärna skrynkla till sig kring axlarna. Jag gillar den pigga gula färgen i kombination med silverglittret på fjärilen och fallet blev bra.

Kommentarer
Postat av: Bambi Elinsdotter

Vad Du har blivit duktig!!! Jag kommer ihåg när Du kom i höstas och frågade mig om jag trodde att Du kunde sy en klänning till Din systerdotter. Javist, sa jag....nu syr Du allt!

2008-07-09 @ 01:30:28
URL: http://www.bambielinsdotteroscarsson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0