Poncho

Idag sydde jag färdigt min poncho. Den är sydd i ullfilt som jag beställde från panduro.
Mönstret kommer från den senaste Tildaboken som min syster och mamma har köpt. Kommer inte ihåg nu vad boken hette, tyvärr... Jag råkade klippa halsringningen fel. Den skulle vara rundad men blev v-ringad. Lite bökigt att få till kantbandet då men det gick hyfsat bra ändå.
Kantbanden och tyget på fågeln är stuvbitar från Ohlsons tyger i stan. Jag kände mig lite lat när det kom till applikationen och dekoreringen av ponchon. Meningen var att de skulle göras för hand men jag gjorde allt med symaskinen föutom att jag sydde fast knapparna för hand.

Jag är nöjd med den även fast jag slarvade med handarbetet lite :) Den är verkligen varm och go.
image1image2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0