Mammabyxor

Min älskade syster fick ett par mammabyxor från mig. Jag sydde dessa för en vecka sedan efter samma mönster som mina egna mysbyxor. Jag sänkte midjan med 5 cm  mitt fram och 3 cm i övrigt. Mudden går över hela magen och har ingen resår som trycker. Jag visste inte riktigt hur muddarna brukar se ut. Om de är raka eller "figursydda". Jag gjorde den i alla fall tillslut bredare mitt över magen än högst upp och nere vid höfterna. Det ser lite lustigt ut på bilden men när de sitter på så ser det bättre ut :). Jag ville göra mudden "figursydd" men inte ha en söm rakt över magen utan på sidorna så då fick det bli så här :). Min syster är nöjd med brallorna och hon var extra nöjd med mudden som täcker hela magen.
Velouren och muddtyget  har jag köpt från Ohlssons tyger i stan.
image20

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0