Fler babyomlottröjor

Nu börjar det fungera bättre att sy med tanke på mitt nyopererade öga. Ute var det strålande sol men ögat börjar skava och värka ute i sol o blåst så jag fick snällt sitta inne och sy :). Med lite pauser emellanåt.
Dessa två är gjorda efter samma mönster som den förra men denna gång i storlek 40. Små och söta.
Till grodorna och trollsländorna använde jag en schablon och textilfärg. Blandade lite svart i guldfärgen så att färgen skulle matcha det bruna lite bättre.
Jag hade lite problem att få till kantbandet snyggt men som tur var så syns det inte eftersom det är på insidan.
Det bruna knytbandet tyckte jag var snyggare men tyvärr hade jag för lite av det så det fick duga med grönvitrutiga till den andra tröjan.
Det gröna tyget är en stuvbit från Ohlsons tyger och muddväven är också därifrån. Schablonen har jag lånat från mamma. Tror att den är från Panduro.
image15

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0