En randig t-shirt

Jag har länge velat testa att sy nåt från tidningen Ottobre till mig själv. Det är en barnmönstertidning egentligen men när jag har måttat mig själv och jämfört med deras måttabell så kan jag sy överdelar i storlek 164. När det gäller byxor är det nog lite värre ;)
Den här modellen finns med i tidning 1/2008 och jag sydde den i ett randigt bomullstyg som jag har hittat på Eurokangas i Torneå. Mönsterpassningen blev inte helt perfekt framtill men jag vet inte om det gör så mycket. Det var lite besvärligt att kanta i det här tyget eftersom det bara ville rulla ihop sig så i ärmsluten sydde jag på en smal mudd i samma tyg istället. Tröjan är skön och ledig. Det kan nog bli fler tröjor i den här modellen.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Fin t-shirt!

2008-08-02 @ 10:14:30
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Heidi

Åh tack för tipset. Desstå fler åsikter jag får dessto bättre. Min kompis sa at Everyday minerals är sjukt bra o massa billigare än iD så tänkte att jag testar den. Bra tips som jag skulle föra vidare. =)

2008-08-02 @ 11:05:17
URL: http://mizzpink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0