Bambis födelsedagströja

Här kommer bilden som jag lovade på Bambis födelsedagströja. Tröjan är som sagt helt sydd efter Bambis önskemål. Den är något längre bak än fram, utan muddar i ärmslut och nertill, med puff ärm och med en stor huva.
Tyget som jag fick från Bambi att sy den av räckte inte riktigt och jag valde tillslut att använda ett vitt velourtyg som jag också fått från henne tidigare till huvan. De har samma vita nyans så det syns inte att det är ett annat tyg. Jag hade hennes mått samt en favorittröja som grund. Det blev flera timmars funderande och måttande innan jag kom igång med sömnaden. Ville ju att den skulle passa fint.
Vad som glädjer mig mest med det här projektet är att Bambi blev jätteglad över tröjan och tycker att den är fin :)

Kommentarer
Postat av: Heidi

cool tröja =)

2008-08-02 @ 10:29:42
URL: http://mizzpink.blogg.se/
Postat av: Bambi Elinsdotter

Goa Jenny!! helt underbar tröja som jag formligen bott i de senaste dagarna. Visst är det härligt att se sig i spegeln och tänka; hmm...ursnyggt!! Det är helt underbart att få något uppsytt precis som jag önskade. Jättefin födelsedagspresent, tack o tack!!

Bambi

2008-08-04 @ 10:19:16
URL: http://www.bambielinsdotteroscarsson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0