Vårjacka

Två kvällar och en förmiddag... Här är resultatet. En vårjacka av svart ullfilt efter Stoff och stils mönster nr 800934. Ullfilten är köpt från SoS likaså spetsen. Jag har sytt in foder i jackan eftersom jag ville göra den varmare, lättare att ta på och av sig och mindre stickig. Fodret var en utmaning eftersom jag aldrig sytt foder tidigare men resutatet blev bra. Mindre bra blev dragkedjan. Först blev den jättebucklig eftersom ullfilten töjdes ut under sömnaden. Jag sprättade upp dragkedjan och sydde in ett stadband mellan fodret och filten där dragkedjan sitter för att minska risken att det töjs ut så mycket. Det blev lite bättre men inte helt bra.  Det är mer uttöjt på ena sidan än andra men jag vet inte om jag vågar göra nåt åt saken något mer. Kanske blir värre... Den är i alla fall varm och skön. Förutom dragkedjan så är jag nöjd med resultatet. Kostnad drygt 300 kr...
image33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0